Ook aanwezig in een marktomgeving waar u geen of onvoldoende data kunt kopen? Uw bedrijf beschikt ongetwijfeld over een database met bedrijven waar u graag zaken mee zou doen of doet. Maar kent u deze bedrijven ook? Wie is de inkoopverantwoordelijke en wat drijft deze persoon? Welke producten worden gebruikt voor welke toepassingen? Welke keuzecriteria zijn belangrijk en welke merken kennen inkopers en nemen zij in overweging om te kopen? Welke promotionele acties spreken aan en via welke communicatiemiddelen houden de inkoopbeslissers zichzelf op de hoogte van producten en toepassingen.

Alert Marktonderzoek biedt u de mogelijkheid om op uw vragen een antwoord te krijgen. Zo kunt u nog gerichter uw markt benaderen, meer klantinzichten krijgen en informatie over andere marktspelers. Wij kunnen dit doen door onderzoek te doen op basis van uw eigen databases of via onze onderzoekspanels. In samenspraak met u worden de vraagpunten opgesteld en de onderzoeksmethode bepaald. Wij kunnen dit in 1 land doen, maar ook voor heel Europa.

De volgende onderzoeken en analyses bieden wij aan:

  • Marktinventarisaties bij productintroducties en innovaties
  • Concept testing
  • Smaaktesten
  • Mediatracking/ reclame-effect meten
  • Naamsbekendheid en imago
  • Analyse afzetcijfers grossiers/groothandels
  • Segmentatie analyse

Wij helpen u graag om inzicht te krijgen in uw markt, zodat u gericht uw producten kunt aanbieden. En denkt u, dat u grote onderzoeksbudgetten nodig heeft om representatief en kwantitatief onderzoek te doen? Wij zullen u verrassen wat u allemaal met uw budget kunt doen. Wie gingen u reeds voor in retail en foodservice? FrieslandCampina, Bonduelle, Waldkorn®, Molco (CSM), Junami / Elstar appels en Conference peer. Aarzel dus niet en neem vandaag nog contact met ons op!