Op basis van een persoonlijk gesprek adviseren wij u welke methode het best kan worden gebruikt om het optimale resultaat te behalen binnen het door u gestelde budget. Samen met u bepalen wij voor welke onderdelen in het proces u de expertise van Alert Marktonderzoek nodig heeft en wat u eventueel zelf wilt doen. In een onderzoekstraject onderscheiden wij een viertal onderdelen.
In een persoonlijk gesprek worden de verschillende stappen in het onderzoek met u besproken. Samen met u bepalen wij, welke stappen nog moeten worden doorlopen om tot een vragenlijst te komen die beantwoord aan de onderzoeksvraag.
De volgende stappen worden door ons onderscheiden.
De gegevensverzameling vindt plaats op basis van door u aangeleverde adressenbestanden of door ons aangeboden adressen, welke een representatieve weergave zijn van de door u beoogde onderzoekspopulatie. De volgende wijzen van dataverzameling worden door Alert Marktonderzoek aangeboden.
De data uit de gegevensverzameling analyseren wij met behulp van SPSS (statistische software). Deze software stelt ons in staat om alle mogelijke analyses uit te voeren die nodig zijn om een antwoord te krijgen op de onderzoeksvraag. Tevens is het mogelijk om bij u bekende gegevens van de doelgroep te koppelen aan onze gegevens. Ten slotte kunnen wij door uzelf verzamelde gegevens voor u analyseren en opleveren op een door u gewenste wijze.
De resultaten van het onderzoek kunnen wij op de volgende wijze aan u opleveren.