De Quest Score
Als oprichter van Research Voice, een initiatief binnen de branche om mensen en onderzoek weer met elkaar in contact te brengen, vraagt SSI haar respondenten naar hun onderzoekservaringen aan het einde van elke vragenlijst. Deze score, in combinatie met de lengte van de vragenlijst en het voltooiingspercentage, resulteert in de QUEST score (Questionnaire Experience Satisfaction Tool). Het doel van het QUEST Programma is om van de feedback van de deelnemers te leren, en zo betere vragenlijsten te kunnen voorleggen die tot betere data zullen leiden.
De Quest Score is gebaseerd op 3 componenten:
Deze score wordt berekend na het volbrengen van het veldwerk.
Enquete GP Batteries krijgt Quest Score van 87 punten
Een score van 87 voor een enquête van Alert Marktonderzoek is dus ver bovengemiddeld! De gemiddelde score van alle klanten van SSI bedraagt 75 punten. De respondenten hebben deze vragenlijst positief beoordeeld. Deze meetsystematiek is iets wat wij zelf hebben ontwikkeld en wordt internationaal ook beloond met een QUEST award! Wij hebben onlangs een winnaar mogen aankondigen op de laatste ESOMAR congres – link. De QUEST award wordt gebaseerd op een tweetal scores; de QUEST Test score en de QUEST Score. De Quest Test score is gebaseerd op de resultaten van onze eigen Quest Test Tool, die elke vragenlijst voorafgaand uitgebreid test alvorens wij van start gaan met het veldwerk. Deze tool test de verwachtte respondentervaring en mobiele compatibiliteit.
De belangrijkste componenten die deze score beïnvloeden zijn:
Er zijn ook andere componenten, maar deze zijn de vier belangrijkste componenten.
Heb je vragen over de manier waarop wij enquêtes construeren en wil je zeker weten of je enquêtes een positieve respondent ervaring geven en hierdoor betere onderzoeksdata opleveren.
Voor een afspraak of meer informatie neem contact op met:
Jeroen Claessens
Alert Marktonderzoek
Tel: +31 (0)6-44319320 / +32 (0)484-084322
E-mail: j.claessens@alertmarktonderzoek.nl